Thursday, March 10, 2011

Life

salam..:)


hidup nie perlukan pilihan..tak kira laa atas ka, bawah ka, depan ka, blakang ka..yang penting, pilihan tu terbaik..tak semestinya kalau kita ke blakang, akan 100% menggagalkan kita dan tak semestinya kalau kita ke depan, akan 100% memberi kejayaan kepada kita..jadi..kita perlulah buka minda luas-luas dan fikirkan yang terbaik untuk diri sendiri.. lepas tu untuk family, kawan-kawan dan masyarakat..



ada ka orang yang happy setiap masa..? tak mungkin ada kan..bila kita diuji Allah, macam-macam perasaan yang kita rasa..

ada ka orang yang sentiasa kat atas, tak pernah jatuh..? tak mungkin ada kan..tak payah happy sangat laa bila kita ada kat atas, sebab in the future mungkin kita akan jatuh bawah..cuma kita perlu ingat, setiap kesusahan ada kemudahan.. :)

hidup nie tak lari dari rasa sedih..kadang-kadang perangai kita yang terlalu sensitif pun boleh buat kita selalu rasa sedih..mungkin orang lain tak sedar yang mereka ada sakitkan hati kita..then, touching laa sorang-sorang..tak kan nak bagitahu yang kita nie terasa kan..so, cepat-capat laa maafkan sebab maaf tu boleh kurangkan kesakitan.. :)




hidup nie macam-macam..itu tak kena, ini tak kena..puncanya sapa?? mungkin silap diri sendiri..tak payah nak salahkan orang sangat laa..hee serah diri pada Allah adalah yang terbaik..penilaian Allah sempurna.. :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...